找回密碼
 會員申請
搜索
熱搜: 活動 交友 discuz
樓主: spurs_timduncan

點解你會犯規?因為是為了勝利!

[複製鏈接]
 樓主| 發表於 2006-9-5 15:54:42 | 顯示全部樓層
被人2次單刀.完全係接受唔到的事
回復

使用道具 舉報

樓主| 發表於 2006-9-5 15:55:09 | 顯示全部樓層
原帖由 WainSeven 於 2006-9-5  03:53 PM 發表

中o左幾多次龍?

8
回復

使用道具 舉報

發表於 2006-9-5 16:00:06 | 顯示全部樓層
原帖由 spurs_timduncan 於 2006-9-5  03:55 PM 發表

8

人地gk有8分啦起碼
回復

使用道具 舉報

發表於 2006-9-5 16:00:33 | 顯示全部樓層
原帖由 spurs_timduncan 於 2006-9-5  03:54 PM 發表
被人2次單刀.完全係接受唔到的事

盧森堡有進步啫
回復

使用道具 舉報

樓主| 發表於 2006-9-5 16:02:25 | 顯示全部樓層
原帖由 WainSeven 於 2006-9-5  04:00 PM 發表

盧森堡有進步啫

人家世界排名仲低過HK
回復

使用道具 舉報

發表於 2006-9-5 16:03:43 | 顯示全部樓層
原帖由 spurs_timduncan 於 2006-9-5  04:02 PM 發表

人家世界排名仲低過HK

HK冇進步囉
回復

使用道具 舉報

發表於 2006-9-5 16:12:56 | 顯示全部樓層
原帖由 spurs_timduncan 於 2006-9-5  04:02 PM 發表

人家世界排名仲低過HK

叫香港去盧森堡友賽睇下win唔win到1-0 lor
回復

使用道具 舉報

樓主| 發表於 2006-9-5 18:59:06 | 顯示全部樓層
布拿候斯感冒

de cler對被踢對隊感吃驚

inter好似要賠錯比ajax
因為波飛的問題
回復

使用道具 舉報

樓主| 發表於 2006-9-5 19:02:58 | 顯示全部樓層
de cler落選
mvb又被人x
回復

使用道具 舉報

樓主| 發表於 2006-9-5 19:06:55 | 顯示全部樓層
hkcm有國米討論區了
回復

使用道具 舉報

樓主| 發表於 2006-9-5 19:07:38 | 顯示全部樓層
原帖由 WainSeven 於 2006-9-5  04:12 PM 發表

叫香港去盧森堡友賽睇下win唔win到1-0 lor

意外總會發生
回復

使用道具 舉報

樓主| 發表於 2006-9-5 19:10:11 | 顯示全部樓層
Van Feyenoord hoefde ik geen geld, je hebt een clubhart of niet
Door CHRIS VAN NIJNATTEN

Vrijdag was ik met een heel stel gasten, een stuk of tachtig waren het er, aan het golfen in Antwerpen. Die mannen kwamen vrijwel allemaal uit Breda. Over deze golfwedstrijd wil ik niet al te interessant doen. Het was gewoon een stel vrienden die graag een balletje slaan, maar die toch vooral héél erg veel van voetbal houden en dan vooral erg veel van NAC. Ik moet alleen een uitzondering maken voor de winnaar: Robert Mul, die liep onder moeilijke omstandigheden één slag onder de baan. Neem van mij aan dat dat extreem goed is. Maar zelfs die Mul had het vaker over NAC dan over golf.

Voor voetbalbestuurders, maar ook voor voetbalverslaggevers en analisten net als ik, kan het geen kwaad om af en toe met mensen als die gasten uit Breda op te trekken. Je voelt dat ze zó intens betrokken zijn bij hun club en zo veel pijn kunnen hebben als het slecht gaat met die club. Dezelfde gevoelens tref je aan bij Feyenoord, hoewel die club wel groter is. FC Utrecht heeft dat ook, net als FC Twente. Het zijn echte volksclubs. Als je daar de leiding hebt of je moet er iets van vinden, dan moet je de betrokkenheid van de achterban kunnen taxeren. Voetbal bestaat namelijk alleen maar dankzij de passie van deze mensen.

Ik vind dat dat aan de top en in de journalistiek vaak vergeten wordt. Daar wordt droog geredeneerd en de emoties van die mensen worden afgedaan als domme opwinding. Ik heb het bij NAC-Willem II eens meegemaakt dat aanhangers van NAC de ruiten eruit gooiden omdat hun club verloren had. Dat mag niet, ik praat het niet goed, die mensen verdienden een straf, maar ga niet zeggen dat ze geen hart voor de club hebben. Ze hebben misschien wel te veel hart voor hun club. Gek is het om die gedachten te hebben wanneer je op een chique golfbaan in Antwerpen loopt.

Rond Feyenoord balen de mensen nu ook heel erg. Hun held Dirk Kuyt is weg en er verschijnen veel publicaties over de financiële staat van de club. Ik zag in dat verband Jorien van den Herik zondag op de televisie bij Studio Voetbal. Het viel me op dat hij nogal veel schuld legt bij de voormalige technisch directeuren. Die hebben inderdaad bussen met kreukelaars opgehaald en maar een paar goeie spelers, maar ze mochten wel hun gang gaan toch? De voorzitter heeft wel ingegrepen, maar dat had hij hij eerder moeten doen. Hoe heet dat ook alweer?

Als het kalf verdronken is, dempt men de put? Ik geloof wel dat het weer goed komt met Feyenoord, het komt namelijk altijd goed met Feyenoord. En Jorien van den Herik hoeft van mij niet weg. Ik gun hem het eeuwfeest in 2008, want hij heeft Feyenoord van een bankroet gered. Hij moet alleen niet toestaan dat er investeerders acht procent of meer opstrijken van hun leningen. Want zo kan ik het ook. Dan leen ik bij de bank en leen het vervolgens weer aan Feyenoord. Makkelijk is dat. Nee, ik zou aan de club geen cent willen verdienen. Toen ik weg ging bij Feyenoord, hoefde ik geen afkoopsom. Ik heb ze de maand uit laten betalen en daarmee was het voor mij wel goed. Je hebt een clubhart of je hebt het niet.

要球迷定要錢?
回復

使用道具 舉報

樓主| 發表於 2006-9-5 19:12:03 | 顯示全部樓層
Charisteas heeft de uitstraling van een loser, maar dat had Kiprich ook
Door HUGO BORST

Wat opviel donderdagavond toen bekend werd dat Charisteas de nieuwe spits wordt, is dat veel Feyenoord-supporters de boosheid voorbij waren. Eentje dacht serieus aan een grap. Een ander, een goeie vriend, kreeg de slappe lach alsof hij een iets te groot stuk hasjcake had gesnoept.

Mijn primaire gevoelens? Ongeloof. Er was een moment dat ik meende dat de Griek als huurling niet eens zo’n slechte zet is. Je berooft Ajax wél van zijn pinchhitter. Maar Charisteas bleek wel degelijk te zijn gekocht - en ook nog eens voor drie miljoen.

Ik zoek naarstig naar een manier om er een positieve draai aan te geven. Eh, het is geen Kluivert geworden, een voetballer die in de regio Rijnmond nooit goed heeft gelegen. Charisteas heeft geen verleden. Oprecht hoop ik dat de supporters van Feyenoord die jongen niet kapot fluiten. Hij kan er ook niets aan doen, en zo slecht is hij niet. Eind vorig seizoen, nog onder Blind, liep hij keurig 1 op 2. Naar verluidt had Henk ten Cate liever Rosenberg zien gaan. Misschien heeft Charisteas de uitstraling van een loser, maar dat had Joszef Kiprich ook. De Griek zou ook zomaar eens een cultfiguur kunnen worden, al moet hij dan wel scoren.

Veel positiever kan ik het niet maken vandaag. We weten het nu al: net als bij Ajax zal Charisteas niet echt mislukken maar zeker ook niet slagen. Dat is ook een hele opgave. De erfenis van Kindval werd pas dertig jaar later door Van Hooijdonk ingelost. In de tussentijd mislukten veel midvoors, had je wat twijfelgevallen en enkele meevallers. De meeste spitsen bezwijken trouwens onder de druk in de Kuip. In dat opzicht mag ik hopen dat Charisteas vooral op mentaliteit en karakter is gescout. Maar is hij wel gescout? Bij Feyenoord kunnen ze nog zo beweren dat hij geen noodgreep is, wie vier uur voor de deadline wordt aangekocht is toch echt zeventiende keus.

Hij heeft heel wat wedstrijden gezien in het buitenland, dus hoe zag het lijstje spitsen, alternatieven voor Kuijt, van Wim Jansen er nou uit? Nu de financiële situatie deze week iets transparanter is geworden, moet de technische leiding van de club eens openbaren welke spitsen er naast Cruz en Pizarro allemaal niet genegen waren om naar Rotterdam-Zuid te komen. Ik hoor de directie van Feyenoord al sputteren. Maar daarmee zal het begrip voor Charisteas toenemen.

Het probleem is: Feyenoord heeft niets te bieden. Geen Champions League en geen extreme salarissen. Het lichtend voorbeeld heet AZ. Die club is Feyenoord definitief voorbij gesneld. Dirk Scheringa, Marcel Brands en Louis van Gaal sloegen in mei en juni reeds hun slag op de transfermarkt. De grootste jonge talenten in Nederland, Dembélé, Jenner en Luirink, lagen in de lente al vast. Cziommer ook. Wim Jansen wilde hem vorig seizoen niet eens voor een appel en een ei. De middenvelder doet het voortreffelijk.

Dat de koele schutter Danny Koevermans doorbreekt in Noord-Holland in plaats van in zijn eigen regio is pijnlijk. AZ haalde hem voor 800.000 euro op vorig seizoen. De beste aankopen zijn natuurlijk Demy de Zeeuw (100.000 euro) en Stijn Schaars geweest. Niet Feyenoord (PSV en Ajax trouwens ook niet en zo duur was laatstgenoemde hij niet, amper 3 miljoen) kocht de speler van Vitesse maar AZ. Voor afvallers (Huysegems) of spelers op leeftijd (Perez, Landzaat) wordt zelfs nog geld gevangen. Vanzelfsprekend van Feyenoord en Ajax. AZ heeft weinig zeperds. Ja, Ikedia. David Mendes da Silva zal het trouwens ook niet redden.

Nee, dan Feyenoord. Toen ik zes jaar geleden bij Feyenoord A1 stond te kijken werd ik uitgelachen omdat ik Danny Buijs (geen grote voetballer maar wel een Rotterdams karakter) de nieuwe Ben Wijnstekers noemde. Nou, ze lieten hem gaan. Deze week werd hij teruggekocht voor 750.000 euro. Geen godsvermogen maar wel zondegeld.

Terwijl ze bij Feyenoord (en PSV) de afgelopen week in paniek achter de feiten aanliepen, kocht AZ ene Donk van wie wordt gezegd dat hij een groeibriljant is. Als AZ zo'n jongen inlijft, is die kans groot.

De voorsprong van AZ op Feyenoord lijkt onoverbrugbaar geworden. De les van deze zomer: Feyenoord moet snel een voetbalmaffe suikeroom vinden.

講fey+球迷+錢
回復

使用道具 舉報

樓主| 發表於 2006-9-5 19:12:54 | 顯示全部樓層
Zo pijnlijk slecht als tegen Luxemburg speelde Oranje nooit
Door Chris van Nijnatten

In Luxemburg heeft het Nederlands elftal een nieuwe standaard neer gezet. Want zo slecht als tegen deze smurf heeft het moderne Oranje nooit gespeeld tegen een klein land. Niemand weersprak zaterdagavond die stelling.

De enige vraag die onvoldoende beantwoord bleef, is die naar de reden van de wanvertoning. Daarover moest nog worden nagedacht. In de wedstrijd werd al een hoop duidelijk. Toegegeven, er ontbraken een paar potentiële basisspelers, maar wat er op het veld stond, is toch bijna het gemiddelde niveau van wat Van Basten selecteert.

Er was geen strijd, er was geen inzet, het ontbrak aan opoffering, intelligentie was ver te zoeken, naar de bank werd niet geluisterd en naar elkaar al evenmin. De belangrijkste conclusie is dat er op dit moment van een logische hiërarchie totaal geen sprake meer is. Daar kan lacherig over gedaan worden, maar in een topteam behoren de rangen en standen duidelijk te zijn. Bij Oranje is er echter nog maar één generaal. Die staat in het doel zich af te vragen waar hij op zijn leeftijd nog aan begonnen is. Edwin van der Sar doet wat hij kan, hij haalde als enige een voldoende, maar hij blijft nu eenmaal geketend aan zijn strafschopgebied.

Op dit moment is er sprake van een pijnlijke stilstand in de ontwikkeling als team. Niemand corrigeert echt, niemand draagt water voor iemand, niemand accepteert voetstoots orders van wie dan ook in het veld. En dat komt vooral door de selectie en opstelling van de bondscoach.

Van Basten begon twee jaar geleden aan zijn klus en nam een paar moedige beslissingen. Hij saneerde het Nederlands elftal en verdiende daarmee respect. Dat hij, bijvoorbeeld, Clarence Seedorf voorgoed passeerde, was pijnlijk, maar het moest een keer gebeuren. Hij durfde het aan een nieuwe wind te laten waaien, waarin hij onder meer afscheid nam van het geschipper met de 21 gelijkwaardige spitsen van Oranje.

In de periode van de aanloop naar de WK-wedstrijd tegen Portugal tot en met zaterdag is de bondscoach echter doorgeschoten in zijn bedoelingen een vernieuwd en verbeterd Nederlands elftal neer te zetten. Hij sloopte Van Nistelrooy en later Van Bommel uit zijn basis, zag zijn onbetaalbare routinier Cocu afhaken en overzag in Luxemburg de rokende puinhopen. Op elke positie, behalve die in het doel, werd hij opzichtig in de steek gelaten.

Illustratief voor wat er in Oranje aan de hand is, biedt een kijkje in de voorste linie. Daar viel Van Nistelrooy weg, waardoor de verhoudingen anders zijn komen te liggen. Iedereen is daar nu gelijkwaardig. Daarom mocht Van Persie vrije trappen vanuit alle standen iedere keer over het doel knallen, liep Kuyt voor Piet Snot een helft lang als linksbuiten en mocht Huntelaar als centrumspits falen.Voor Kuyt was dit het zuurst. Hij schikte zich graag een niveau onder Van Nistelrooy, maar zal verbaasd zijn over de behandeling die hij in Luxemburg kreeg. De teamspeler op wie elke trainer altijd kan rekenen, speelde een draak van een wedstrijd. Het zal de irritatie zijn geweest over het feit dat Huntelaar hem plotseling is gepasseerd als centrumspits en dat Van Persie zelfs bij het ontbreken van Robben op rechts mag blijven staan. Voorin, kortom, is het een zootje. Zoals het overal ontbrak aan routine, leiderschap, tactisch inzicht en de wil om te winnen. Na afloop vroeg de bondscoach wie er dan ontbraken als routiniers. Die voorzet is te simpel. Hij heeft de selectie van Oranje uitgebeend tot wat het nu is, dus hij zal voor oplossingen moeten zorgen.

講星期6個場
回復

使用道具 舉報

樓主| 發表於 2006-9-5 19:13:22 | 顯示全部樓層
Ik zou veel liever de band van Ierland uit nog eens bestuderen

Wat mij aan de prestatie van het Nederlands elftal in Luxemburg nog het meest heeft verbaasd, is de enorme terugval van het spelniveau tegen de Ieren tot waar het zaterdag was aanbeland. Inderdaad, een dieptepunt. Maar ik sta hier toch echt met mijn mond vol tanden. Geen idee waar zoiets nu ineens vandaan komt. Normaal zie ik wel eens wat aan een wedstrijd, waarvan ik dan denk, als ik dat opschrijf, heeft de coach er misschien wat aan. Maar nu weet ik het echt niet. Het was bijzonder matig, om droevig van te worden. Ik heb er begrip voor dat Van Basten het na afloop niet begreep. Je zou kunnen stellen, dat het met een gebrek aan kwaliteit bij de internationals te maken heeft. Maar waar kwam dan die opleving tegen Ierland vandaan? Ik weet ook wel dat dat een vriendschappelijke wedstrijd was en dat die Ieren niet bepaald hun sterkste ploeg hadden opgesteld. Toch had ik bewondering voor de wijze waarop Oranje in Dublin speelde, dat zag er echt goed en aantrekkelijk uit. En dan nu ineens dit.

Waarover je met Van Basten zou kunnen discussiëren is zijn bezetting van de vleugels. Ik vind het raar om, als Robben er niet is en je hebt Van Persie tot je beschikking, dat je dan Van Persie op rechts laat staan en Kuyt op links. In dat geval schiet je linksbuiten altijd met rechts en doet de rechtsbuiten het het liefst met links. Die jongens zullen altijd proberen de bal met hun favoriete been te trappen, waardoor ze net een fractie meer tijd nodig hebben om een voorzet te geven. Dat is precies de tijd waarin de verdediger de aan te spelen spits in de dekking zet. En daar werd Huntelaar knap hopeloos van. Huntelaar heeft nu een wedstrijd of vier achter elkaar niet gescoord, maar hij blijft natuurlijk wel een geweldige spits. Hij is alleen nog jong en presteert daardoor nog niet constant genoeg. Maar Huntelaar moeten we nu niet ineens gaan bekritiseren.

Zo vind ik ook dat we nu niet met zijn allen over het Nederlands elftal en Van Basten heen moeten vallen. Zo’n wedstrijd als zaterdag is vreselijk, maar dat weten ze bij Oranje zelf ook wel. Ik ben steeds opbouwend kritisch op Oranje geweest. Dat werd me niet door iedereen in dank afgenomen. Zo mocht ik bij SBS niet meer na interlands commentaar geven omdat ik te negatief was. U zult het niet geloven, maar de baas van de sportafdeling daar heeft het me zelf verteld.

Toch geloof ik dat je met een kritische instelling het voetbal meer van dienst bent dan wanneer je maar mee gaat lopen feesten na een overwinning. Ik hoef nu mijn mening ook niet ineens bij te stellen. Ik vind dat het Nederlands elftal al een hele tijd niet geweldig speelt, ik zag een positieve ontwikkeling tegen Ierland en daar houd ik me nu aan vast. Ik weet, net zoals Van Basten dat weet, dat dát niveau dus haalbaar is. Op grond daarvan moet je Van Basten nu rustig zijn werk laten doen.

Ik raad hem wel aan om in de aanloop naar Wit-Rusland niet te lang bij zaterdag stil te blijven staan. Ik zou veel eerder nog eens met zijn allen naar de band van Ierland-Nederland kijken. Daar word je een stuk vrolijker van en het vestigt de aandacht op de positieve kanten van ons nationale elftal. Ik zou ook niet te veel praten nu. Die gasten hebben genoeg eergevoel in hun lijf om tegen Wit-Rusland niet opnieuw te willen afgaan. En dan maakt het voor mij geen zier uit of Sneijder er nu wel of niet bij is. Komaan zeg, daar gaan we toch niet meteen een Messias van maken?

[email protected]

又講星期6個場
回復

使用道具 舉報

樓主| 發表於 2006-9-5 19:13:50 | 顯示全部樓層

回復

使用道具 舉報

樓主| 發表於 2006-9-5 19:21:57 | 顯示全部樓層
van Hanegem話還掂2隻翼都假.唔明點解rvp左.kuijt右

換邊比個大位佢射吧

佢話kjh好唔穩定

話唔聽人講

尾3都係講個d
話換曬人,太後生

[ 本帖最後由 spurs_timduncan 於 2006-9-5  07:26 PM 編輯 ]
回復

使用道具 舉報

發表於 2006-9-5 19:25:14 | 顯示全部樓層
買左歷史學家
回復

使用道具 舉報

樓主| 發表於 2006-9-5 19:33:08 | 顯示全部樓層
borst話fey執中場執得太遲
仲有話3強買人太老,隊隊都即食冠軍

相反az有Dirk Scheringa, Marcel Brands en Louis van Gaal 依個好吸引的組合
kovermans,de zeeuw,schaars都好平,實用

Dembélé, Jenner , Luirink ,Donk,Cziommer都去曬佢到
回復

使用道具 舉報

發表於 2006-9-5 19:56:20 | 顯示全部樓層
好那忙
回復

使用道具 舉報

您需要登錄後才可以回帖 登錄 | 會員申請

本版積分規則

Archiver|手機版|小黑屋|HKCM

GMT+8, 2024-12-13 16:47 , Processed in 0.037041 second(s), 14 queries .