找回密碼
 會員申請
搜索
熱搜: 活動 交友 discuz
樓主: spurs_timduncan

熱烈興祝 柏德烈克魯伊維特 入波

[複製鏈接]
發表於 2006-11-13 18:05:23 | 顯示全部樓層
原帖由 spurs_timduncan 於 2006-11-13  06:42 AM 發表
問題答

雲邦美因咩事暫別國家隊?

雲巴士頓對邊隊前說雲邦美是第幾右中人選?邊2個係1,2?
邊個受傷所有補選雲邦美?

雲邦美最後咩事而無份?

最後個場戰果係幾多?

:ico ...

隱形人+snd
回復

使用道具 舉報

樓主| 發表於 2006-11-13 20:01:58 | 顯示全部樓層
原帖由 AI3 於 2006-11-13  06:02 PM 發表
補選一個初步名單冇既人?

都無攻中啦
得afellay
回復

使用道具 舉報

樓主| 發表於 2006-11-13 20:03:27 | 顯示全部樓層
rvp傷佐,英格蘭只要ko到robben
真係無得輸

[ 本帖最後由 spurs_timduncan 於 2006-11-13  08:04 PM 編輯 ]
回復

使用道具 舉報

樓主| 發表於 2006-11-13 20:04:27 | 顯示全部樓層
'Oranje is geen futuristische speeltuin'

13/11/2006  8 :30

Als voetballiefhebber en Nederlander ben ik een fanatiek Oranje-supporter. Daarbij komt nog dat succes van het Nederlands elftal een positief effect heeft op de losse verkoop van Voetbal International. Iedere interland is een spannende happening voor mij. Daarom maak ik me altijd zorgen over het grillige beleid van de bondscoaches.

Sinds Rinus Michels in 1988 met Ruud Gullit, Ronald en Erwin Koeman, Marco van Basten, Jan Wouters, Adri van Tiggelen en Frank Rijkaard Europees kampioen werd, zit ik met het zweet in mijn handen naar Oranje te kijken. Michels haalde als enige trainer van de nationale ploeg een grote prijs binnen, maar is er wel verantwoordelijk voor dat Johan Cruijff nooit bondscoach werd. Cruijff bood zich drie keer aan, maar achter de schermen deed De Generaal er alles aan zijn beste pupil buiten de deur te houden. Hierdoor ontstond het beeld dat Cruijff een geldwolf was of niet durfde.

Niets is minder waar, Michels gunde het Cruijff niet. Hij wilde de allergrootste blijven en trok zich niets aan van de spelers, het publiek en de media die in Cruijff de ideale bondscoach zagen. Het leek wel dat Michels niet overtroffen wilde worden, hij was bang dat Cruijff wereldkampioen zou worden met Oranje. Nadat hij drie keer zijn neus had gestoten, haakte de voormalige Nummer 14 af. Graag of helemaal niet. Het siert Cruijff dat hij zich nooit negatief heeft uitgelaten over de man die zijn komst naar Zeist blokkeerde.

Thijs Libregts werd wél aangesteld. Een man met een schat aan ervaring, maar hij maakte zichzelf onmogelijk door racistische uitspraken in de Volkskrant. Terwijl hij Gullit analyseerde, meldde hij dat spelers van het zwarte ras lui zijn. Dat kostte hem zijn kop en we hebben hem later ook niet meer teruggezien in het kielzog van Pim Fortuyn of Geert Wilders. Vervolgens schoof Michels Leo Beenhakker naar voren, de beste amateurpsycholoog onder de vaderlandse trainers.

Beenhakker kan een topvoetballer niets leren, maar is een groot communicator. Al babbelend blijft hij zijn hele carrière op de been. Dat kunstje werkt bij elk team maar even. De spelers van het Nederlands elftal konden zijn verhalen en oneliners wel dromen. Ondanks de aanwezigheid van alle grote sterren werd het WK in 1990 een afgang. Om zichzelf schoon te praten verborg Beenhakker zich achter mysterieuze verhalen. Er zouden de meest vreselijke dingen zijn gebeurd in Italië. Ooit zou hij er in zijn memoires op terugkomen. We wachten in spanning af.

Guus Hiddink was de beste bondscoach na de Europese titel. Hij haalde grote namen als Johan Neeskens, Ronald Koeman en Frank Rijkaard bij zijn staf en maakte tactisch nooit grote blunders. Hiddink nam zijn taak echter wat te gemakkelijk op. Een bondscoach is de ambassadeur van het Nederlandse voetbal. Hij moet zich overal laten zien, het voetbal propaganderen en vanuit Zeist beleid voeren. Hiddink liet zich zelden zien op het KNVB Sportcentrum. Hij genoot van zijn topsalaris en het goede leven in de Achterhoek. Hij werd gesignaleerd op de golfcourse, reed op zijn Harley Davidson door het land van Normaal, crosste op zijn mountainbike door de bossen rondom zijn woonboerderij en werd regelmatig gespot in de Amsterdamse grachtengordel.

Hiddink begreep absoluut niet wat zijn functie als bondscoach inhield. De afdeling voorlichting van de KNVB werd er moedeloos van, want Hiddink was zelfs te beroerd de media te woord te staan. Nu hij in Rusland aan het grote geld heeft geroken, zal hij ook niet meer geïnteresseerd zijn in een KNVB-salaris. Daarbij komt nog dat Hiddink zó gekrenkt is door de agressieve benadering van de FIOD dat hij geen morele verplichtingen meer voelt ooit nog iets voor het Nederlandse voetbal te doen. Hiddink denkt alleen nog aan zichzelf.

De benoeming van Frank Rijkaard was een sprong in het duister. Hij begon zijn trainersloopbaan als bondscoach, terwijl dat een functie is voor een gelouterde oefenmeester. Toch etaleerde Rijkaard unieke kwaliteiten. Hij kan geweldig met mensen omgaan. Vanaf zijn komst bestond er geen verwijdering meer tussen de zwarte en blanke spelers. Als coach maakte hij natuurlijk de beginnersfouten die iedere onervaren trainer maakt. Tijdens Euro 2000 functioneerde het elftal na elke wissel van Rijkaard slechter. Vervolgens degradeerde hij als coach met Sparta, maar door schade en schande wijs geworden werd hij alsnog een goede coach van Barcelona.

Wat Hiddink te weinig had, had Louis van Gaal te veel. Hij was dagelijks als eerste aanwezig in Zeist en deed 's avonds als laatste het licht uit. Van Gaal manifesteerde zich als een controlfreak. Hij bemoeide zich met alle vertegenwoordigende elftallen en wilde vanaf zijn troon ook nog bepalen hoe alle jeugdtrainers in het land moesten werken. Zodra de internationals bij elkaar kwamen, moesten zij zich melden in een hermetisch afgesloten trainingskamp op de Veluwe en vond Van Gaal het nodig de spelers genadeloos af te knijpen, terwijl ze allemaal topfit waren. De resultaten waren teleurstellend en Van Gaal knapte na een incident in Kopenhagen af op de beroepsethiek van zijn spelers. Met een lachwekkende persconferentie nam hij, afgevend op de media, met een rood hoofd van woede afscheid in Zeist. Iedereen kreeg de schuld, Van Gaal trof geen blaam.

De terugkeer van Dick Advocaat als bondscoach heb ik nooit begrepen. Als coach is hij zeer behoudend, waardoor hij zelden met grote cijfers verliest, maar met zijn aanpak behoren grote successen niet tot de mogelijkheden. Daar komt nog bij dat hij de KNVB al eens in de steek liet, nadat PSV meer geld had geboden. Advocaat zag achter iedere boom een vijand. Tijdens het EK in Portugal liet hij zich in verwarring brengen door alle voetbalanalytici op de televisie. Een avondje tv kijken op zijn hotelkamer was voor hem regelmatig aanleiding de opstelling ingrijpend te veranderen. Hij verdween uiteindelijk gedesillusioneerd door de achterdeur.

Ten einde raad klopte de KNVB maar weer eens bij Cruijff aan. Hij ambieert geen terugkeer in de dug-out en schoof Marco van Basten naar voren, zoals hij Feyenoord al eens op Arie Haan wees en Hiddink zijn baan bij Valencia bezorgde. Van Basten had jaren op de golfcourse vertoefd en geen enkele interesse in voetbal getoond. Hij assisteerde zijn vriend John van 't Schip bij het tweede elftal van Ajax. De voormalige spits begon met onrealistisch veel krediet, maar een ex-topvoetballer is niet automatisch een slimme coach of iemand die een bus vol miljonairs met gezwollen ego’s kan managen.

Ook Van Basten moet het vak nog leren. En ook voor hem geldt dat Oranje geen opleidingsinstituut voor bondscoaches is. Iedere speler die hij toevallig aardig ziet voetballen krijgt een uitnodiging. Geen coach zou Romano Denneboom, Nicky Hofs of Kevin Bobson selecteren. Ervaren spitsen als Roy Makaay en Ruud van Nistelrooy zijn uit de gratie, maar Danny Koevermans, een pinchhitter van AZ, zit bij de selectie. Mark van Bommel en Clarence Seedorf zijn niet in beeld, maar Evander Sno – hij heeft anderhalve wedstrijd voor Celtic gespeeld – wordt wel geselecteerd. Ik hoop dat het met Ibrahim Afellay beter afloopt dan met Ugur Yildirim.

Het wordt bovendien tijd dat de bondscoach zijn ongeloofwaardige meerjarenplanning eens schrapt en voor iedere interland het sterkste elftal formeert. Oranje is geen futuristische speeltuin, maar een bolwerk van opportunisme. Er is geen ruimte voor leermomenten en toekomstvisies. Oranje moet altijd winnen. Voor volk en vaderland en voor mijn losse verkoop.
回復

使用道具 舉報

發表於 2006-11-13 20:04:36 | 顯示全部樓層
原帖由 spurs_timduncan 於 2006-11-13  08:03 PM 發表
rvp傷佐,英格蘭ko埋robben
真係無得輸

再補選?
回復

使用道具 舉報

樓主| 發表於 2006-11-13 20:05:47 | 顯示全部樓層
Zonder gêne durft Koeman te genieten van Italiaanse winst

Bij Ajax had gistermiddag na de lunchwedstrijd tegen PSV iedereen het idee dat er best aardig was gevoetbald. Er was voor rust veel balbezit geweest, er waren wat kansen en alleen na rust mocht PSV enige aanspraak maken op de overwinning. Ajax had eigenlijk best goed gespeeld, vonden ze vooral bij Ajax zelf.

Oké, best goed, dat wel, maar een goed spelend Ajax brengt onvoldoende om PSV te kunnen verslaan. Zelfs een gelijk spel is een probleem. Henk ten Cate verdient niettemin alle respect voor de manier waarop hij Ajax laat voetballen. Het ziet er authentiek Amsterdams uit en hij haalt een hoog rendement uit zijn selectie. Mede dankzij hem heeft de bondscoach bovendien nog wat te kiezen in de eredivisie.

Maar hoewel de ranglijst van vandaag en de uitslag van gisteren anders doen vermoeden, schuilt er een groot verschil tussen het niveau waarop PSV zich beweegt en dat daaronder, waar Ajax zijn ambities koestert. We hebben het hier nadrukkelijk niet in de eerste plaats over schoonheid, maar wél over effectiviteit. Gaat het slechts om aanvallende intenties en vermaak, dan bevindt Ajax zich aan de top van het Nederlandse voetbal, samen met het AZ van Louis van Gaal, ook al zo’n echte Ajacied. Gaat het om het totale rendement, dan verkeert PSV op eenzame hoogte.

Uiteraard is het spelen van mooi voetbal een prijzenswaardig streven en, toegegeven, Ajax doet niet anders dan daarnaar streven. En de achterban van die club wil ook niet anders. Zo lelijk als PSV indien het moet, durft te spelen, wil geen enkele Ajacied het van zijn club zien. Het kostte Ronald Koeman en in mindere mate Danny Blind zelfs ooit de kop in de hoofdstad. In die zin is Koeman nu in Eindhoven veel beter op zijn plaats. In het door de bedrijfscultuur van de firma Philips gedomineerde PSV gaat het in de eerste plaats om de punten. Wat er daarna komt, ziet men wel. Daarom genoot Koeman zonder gêne van een, zoals hij het zelf noemde, Italiaanse overwinning: niks weggeven, weinig creëren, dodelijk effectief, gedoseerd spelen. Het is de norm die wordt gehanteerd in Italië, Spanje en Engeland, precies de regio’s in Europa waar PSV graag zijn kunsten vertoont.

Opvallend aan de aardige, maar ook wel vlakke topper was het dat PSV in de laatste twintig minuten met slechts tien man niet in de problemen kwam bij Ajax. Het onderstreepte andermaal de kracht van de nieuwe koploper. Het was Mendez die het veld mocht verlaten, nadat hij zijn tweede gele kaart incasseerde wegens het wegtrappen van de bal na een fluitsignaal van de scheidsrechter. Formeel gezien was dat een juiste beslissing van Jan Wegereef, die na afloop in het kamp van PSV tóch als een mierenneuker werd beoordeeld.

Voor die kritiek was wat te zeggen, omdat de arbiter helemaal aan het begin van de wedstrijd zich in het voordeel van Ajax van zijn soepelste kant had getoond. Gek genoeg zat het interessante moment ’s avonds niet in de samenvatting bij Talpa. John Heitinga kegelde bij de eerste confrontatie routinier Phillip Cocu rücksichtslos onderuit. De aanvoerder verbeet de pijn aan de zijlijn, maar zag net als iedereen tot zijn verbazing dat Wegereef zijn gele kaart op zak hield. Wie op dat moment de spelregels ruim interpreteert, moet later geen rood geven voor het wegtrappen van de bal.

意大利勝利
回復

使用道具 舉報

樓主| 發表於 2006-11-13 20:06:22 | 顯示全部樓層
原帖由 AI3 於 2006-11-13  08:04 PM 發表

再補選?

都無曬翼啦,補得邊x個
回復

使用道具 舉報

樓主| 發表於 2006-11-13 20:07:12 | 顯示全部樓層
theo j,李安納度傳psv

李安納度傳aijax
回復

使用道具 舉報

樓主| 發表於 2006-11-13 20:08:56 | 顯示全部樓層
1.         Alex                (PSV)        51.0
2.        Jaap Stam                (Ajax)        49.5
3.        Wesley Sneijder                (Ajax)        49.5
4.        Phillip Cocu                (PSV)        49.0
5.        Arouna Koné                (PSV)        49.0
6.        Urby Emanuelson                (Ajax)        48.5
7.        Carlos Salcido                (PSV)        48.5
8.        Jefferson Farfán                (PSV)        48.5
9.        Marc-Antoine Fortuné                (FC Utrecht)        48.0
10.        Michael Mols                (ADO Den Haag)        47.5
11.        Tim de Cler                (AZ)        47.5
12.        David Mendes_da_Silva                (AZ)        47.5
13.        Shota Arveladze                (AZ)        47.5
14.        Andwelé Slory                (Excelsior)        47.5
15.        Timmy Simons                (PSV)        47.5
16.        Luis Suárez                (FC Groningen)        47.0
17.        Martin Pieckenhagen                (Heracles Almelo)        47.0
18.        Pa-Modou Kah                (Roda JC)        47.0
19.        Gomes                (PSV)        46.5
20.        Kennedy Bakircioglu                (FC Twente)        46.5
21.        Sharbel Touma                (FC Twente)        46.5
回復

使用道具 舉報

樓主| 發表於 2006-11-13 20:13:09 | 顯示全部樓層
原帖由 spurs_timduncan 於 2006-11-13  08:06 PM 發表

都無曬翼啦,補得邊x個

.........................slory
回復

使用道具 舉報

發表於 2006-11-13 20:21:14 | 顯示全部樓層

都無曬翼啦,補得邊x個

無翼走去打4-4-2
just like van gaal?
回復

使用道具 舉報

發表於 2006-11-13 22:39:24 | 顯示全部樓層
原帖由 spurs_timduncan 於 2006-11-13  08:03 PM 發表
rvp傷佐,英格蘭只要ko到robben
真係無得輸
一個vdv夠哂
回復

使用道具 舉報

樓主| 發表於 2006-11-13 22:42:12 | 顯示全部樓層
原帖由 AI3 於 2006-11-13  08:21 PM 發表

無翼走去打4-4-2
just like van gaal?

KUIJT+KJH 2個打最前

唔敢想像
回復

使用道具 舉報

發表於 2006-11-14 00:16:51 | 顯示全部樓層
http://sports.sina.com.cn/j/2006-11-13/14032564389.shtml

吉祥兄弟收到試訓機票 代理人信心表態:七八成留下
http://sports.sina.com.cn 2006年11月13日14:03 足球-勁體育

記者裴力報導

埃因霍溫方面早在幾個星期前,已經按照慣例為兩人買好了集訓期間的個人保險。另外,為了便於球員的休息,預定的機票也專門選擇了公務艙。按照計劃,吉祥二人將提前兩天抵達埃因霍溫,與當地的工作人員會合,然後在俱樂部安排的一座公寓內休息一天,準備第二天開始的試訓。除此之外,據記者瞭解,細心的荷蘭人還在電子郵件里專門詢問了兩人是否會開車,並且在試訓期間為吉祥兄弟準備了一輛商務車。試訓內容除了基礎的身體訓練之外,據說俱樂部還專門為兩人安排了一場內部比賽,兩人將分別代表一隊和預備隊上場。

對此,曾經有過英格蘭維岡隊試訓經驗的孫祥表現得平和而低調。值得一提的一個細節是,在採訪過程中,他專門提醒記者不要把自己的航班時間和具體航班號對外公佈,以免球迷到機場送行。「其實只是一次試訓而已,不想搞得太複雜」,孫祥說,「真得能試訓成功才算數。」

代理人ROMAIN對於吉祥二人的荷蘭之行顯得頗有信心,「我有七八成把握他們能夠留下」,他告訴記者,「孫祥只要發揮八成狀態就應該能打動教練,畢竟全世界左腳球員都比較稀缺一些。而且在我看來,他們的左後衛也就那麼回事。孫吉要發揮個九成狀態。不過我並不認為他的潛力比弟弟小。歐洲人對於中國球員的看法並不一樣。」「這是最後一關,要靠他們自己,」據ROMAIN透露,此前經紀公司與
申花方面已經有了非常深入的溝通,申花俱樂部對於兩人的留洋非常支持,「如果能夠成就留洋夢,他們最應該感謝的還是申花。」

至於王大雷,據知情人士透露,亞運會前出國已經不太可能,「埃因霍溫確實對他很有興趣,但是現在的時機不對。國家隊、國奧隊也不會一路開綠燈。」
回復

使用道具 舉報

發表於 2006-11-14 00:25:47 | 顯示全部樓層

都無曬翼啦,補得邊x個

西多夫
回復

使用道具 舉報

發表於 2006-11-14 00:35:14 | 顯示全部樓層
原帖由 spurs_timduncan 於 2006-11-13  06:42 AM 發表
問題答

雲邦美因咩事暫別國家隊?

雲巴士頓對邊隊前說雲邦美是第幾右中人選?邊2個係1,2?

邊個受傷所有補選雲邦美?

雲邦美最後咩事而無份?

最後個場戰果係幾多?

:ico ...

靚仔得濟,領隊唔鐘意

和富大埔,李健和,李明

題目錯字,唔識答

邊場

岩幾多條?
回復

使用道具 舉報

發表於 2006-11-14 01:02:20 | 顯示全部樓層
原帖由 捷克NeVeD子彈 於 2006-11-14  12:35 AM 發表

靚仔得濟,領隊唔鐘意

和富大埔,李健和,李明

題目錯字,唔識答

邊場

岩幾多條?

問五條答四條
回復

使用道具 舉報

樓主| 發表於 2006-11-14 06:32:45 | 顯示全部樓層
原帖由 捷克NeVeD子彈 於 2006-11-14  12:35 AM 發表

靚仔得濟,領隊唔鐘意

和富大埔,李健和,李明

題目錯字,唔識答

邊場

岩幾多條?

0
回復

使用道具 舉報

樓主| 發表於 2006-11-14 06:38:25 | 顯示全部樓層
有傳川迪球場去到3萬6

Dinsdag 23 januari: AZ � MVV, Willem II � De Graafschap

Woensdag 24 januari: Ajax - Haarlem, Sparta Rotterdam - RKC Waalwijk, FC Twente - NAC Breda, FC Utrecht - RBC Roosendaal

Donderdag 25 januari: PSV - Go Ahead Eagles, Roda JC - Jong AZ.
回復

使用道具 舉報

樓主| 發表於 2006-11-14 06:38:44 | 顯示全部樓層
Als Marco is gezwicht voor de media, is dat een grote tegenvaller

Eerlijk gezegd, dacht ik dat het een geintje van mijn eigen krant was: Seedorf opgeroepen voor Oranje. Maar mijn zoon Boy overtuigde me gisterochtend van de waarheid, het is dus waar, Marco van Basten heeft Clarence Seedorf terug gehaald. Daar begrijp ik hélemaal niks van. Echt niet. Ik kan het niet anders verklaren dan voorlopig te concluderen dat Van Basten dus tóch, in tegenstelling tot wat hij daar vrijdag zelf over zei, is gezwicht voor de campagne van Clarence.

Gelukkig heb ik het van nabij mogen meemaken. Ik zat vorige week aan tafel bij Voetbal Insite toen Clarence zijn verhaal kwam doen. Het was een bewuste charmecampagne. Hij deed het erg goed, moet ik zeggen. Hij zal ook hebben gedacht: het is verkiezingstijd, laat ik campagne voeren. En het resultaat is geweldig voor hem, want zondagavond belde de bondscoach hem al op.

Ik heb het niet selecteren van Seedorf altijd geprobeerd te begrijpen op basis van wat ik hoor en lees van de bondscoach. Dat zouden trouwens meer mensen moeten doen; luisteren, lezen én onthouden. Ik kon Van Basten in de zaak Seedorf eigenlijk wel volgen. Maar nu niet meer.

Als je Seedorf nu wel goed genoeg vindt om het eens te proberen in een vriendschappelijk potje tegen Engeland, waarom dan niet in de kwalificatiewedstrijd tegen Luxemburg? En waarom was Seedorf niet goed genoeg om mee naar het WK te gaan, terwijl een geblesseerde Van der Vaart wel per se mee moest?

Ineens gaat dat geklets over de selectie van bepaalde spelers me enorm tegen staan. Wanneer zijn we met een kluitje in het riet gestuurd en wanneer niet? Van Basten zou geen politiek bedrijven, ook zoiets. Maar vrijdag vertelde hij dat hij rond Kalou wél politiek heeft bedreven. Ja, hoe is het nou? Nu weet ik niet meer wanneer ik hem moet geloven. Daar heb ik de pé over in, want geloofwaardigheid is een belangrijk goed.

Wat dat betreft hebben we de tijd een beetje tegen. Ik zie zoveel opportunisten om me heen op de televisie. Vooral van politici word ik niet goed. Wat doen Bos en Marijnissen in Studio Voetbal? Hou toch op, zulke gasten kan ik toch niet meer serieus nemen? Rita Verdonk bij Jensen, kan het erger? Ja, dat kan. Onze minister-president J.P. Balkenende presenteert RTL Boulevard. Deze mensen zijn gek geworden. Ik stemde altijd PvdA, maar nu al een tijdje op niemand meer.

Joop den Uyl vond ik een geweldige man, Wim Kok ging ook wel, maar nu zie ik paljassen als lijsttrekkers. En dat heeft het dan over respect. Hoe kan ik nu respect hebben voor opportunisten? Hetzelfde begin ik nu met Van Basten te krijgen. Laat ik het netjes zeggen: als het waar is dat hij is gezwicht voor een hoop gedoe in de media, dan is dat voor mij een grote tegenvaller. Ik geloofde echt dat hij onafhankelijk dacht. Maar nu maakt hij een rare beweging. Ineens komt Seedorf in beeld, terwijl die nu echt niet beter speelt dan in de aanloop naar het WK.

Kijk, dat het in de politiek zo werkt, dat je met het verkopen van onzin zetels kunt halen, dat is eigenlijk al erg genoeg. Maar dat het in het voetbal ook zo dreigt te worden, doet me misschien nog wel meer pijn. Gek is dat eigenlijk, omdat als politici zo werken, dat in principe veel erger is. Die mensen bepalen onze toekomst. Ik ben het voetbal belangrijker gaan vinden dan de politiek. Kom op Marco, vertel me dat het er in ons voetbal niet zo aan toe gaat!
回復

使用道具 舉報

您需要登錄後才可以回帖 登錄 | 會員申請

本版積分規則

Archiver|手機版|小黑屋|HKCM

GMT+8, 2025-1-21 09:33 , Processed in 0.026900 second(s), 14 queries .