找回密碼
 會員申請
搜索
熱搜: 活動 交友 discuz
樓主: spurs_timduncan

熱烈興祝 柏德烈克魯伊維特 入波

[複製鏈接]
 樓主| 發表於 2006-10-23 20:48:06 | 顯示全部樓層
buijs:望住塊鏡反醒
ten cate:贏得少
p air:好火

stam唔太嚴重

雲高爾:其實踢得唔差,我無諗過贏

Didulica傷2週

Ragnar Klavan(Heracles Almelo)傳被psv,fey睇中

Salcido 對唔到斯巴達

fey休2日

告魯夫:fey認輸得太快
回復

使用道具 舉報

樓主| 發表於 2006-10-23 20:48:58 | 顯示全部樓層
Feyenoord hard aan rust toe
23 oktober 2006

Ik heb tijdens Feyenoord-Ajax weer m'n ogen uitgekeken. Ook tijdens deze wedstrijd was het grote probleem het gebrek aan techniek en inzicht. Met de vervelende constatering, dat ook spelers uit de Nederlandse opleiding behoorlijk wat tekortschieten.

Ajax is er dit keer het beste vanaf gekomen. Als uitslag staat de 4-0, maar ook in Amsterdam is er nog veel werk aan de winkel. Maar als je de situatie met een paar maanden geleden vergelijkt, toen de ploeg in de Kuip nog kansloos was, dan is Ajax tenminste op de weg terug. Laat ik het zo stellen, ze zijn flink aan het bijleren.

Alleen moeten we na de klinkende overwinning de ogen niet sluiten voor de realiteit. Want wat er het laatste half uur bij Feyenoord gebeurde, overkwam Ajax tijdens de eerste tien minuten. Wat beide teams toen lieten zien, kan gewoon niet op dit niveau.

Want als het even tegenzit, dan staat Ajax binnen een kwartier met 2-0 achter. Als je in zo'n situatie ook nog Jaap Stam kwijt was geraakt, dan had ik het nog moeten zien. Nu kwam de ploeg goed weg en liet snel daarna de wedstrijd in z'n voordeel kantelen.

Maar zelfs in de fase waarin Ajax de overwinning veiligstelde, zag ik dingen die eigenlijk niet kunnen. Ze kregen weliswaar veel kansen, maar als je dan zag hoe daarmee om werd gegaan...

Neem die situatie toen twee man op de keeper afgingen. Dan gelden er twee regels: de man die meeloopt blijft achter de bal en de man aan de bal speelt hem op tijd aan zijn medespeler af. Dat gebeurde dus niet en daarna kreeg je dat de tweede hem ook niet ging afgeven en ga zo maar door.

Zoiets heeft veel te maken met inzicht en positiespel. Het inzicht om te weten wanneer je op welke positie wat moet doen.

Wat Feyenoord betreft kom je na zo'n wedstrijd tot de conclusie, dat er de afgelopen twee seizoenen slecht geanticipeerd is op een situatie die er aan dreigde te komen. Of dit met de financiële situatie te maken heeft, is even niet relevant. Het feit ligt er. En kan het zomaar gebeuren, dat binnen een maand of zeven de boel tussen de Rotterdamse club en Ajax helemaal is omgedraaid.

Toch moeten we Feyenoord niet begraven. Daarvoor is de club te groot. Juist in situaties als deze is het essentieel dat er zo snel mogelijk rust in de tent komt. Het zal niet makkelijk worden, helemaal nu alles zo enorm emotioneel wordt beleefd, maar een rustperiode is wel de eerste stap om uit de huidige malaise te komen.

Dat laatste geldt duidelijk niet voor PSV. De club heeft een uitstekende week achter de rug, waarin het zowel zichzelf als het totale Nederlandse voetbal een geweldige dienst heeft bewezen. De 1-2 overwinning bij Galatasaray was niet alleen belangrijk voor het 'Europese' klassement, ook betrof het een overwinning op een club uit een 'concurrerend' land. Belangrijk is nu, dat PSV het werk netjes afmaakt en zich voor de tweede ronde van de Champions League plaatst.

Hoe stevig de ploeg staat, bleek ook tegen AZ. Ondanks de zware Europese week werden er tegen de naaste concurrent geen punten gemorst. De 1-3 overwinning in Alkmaar zegt daarom veel over de huidige kracht van PSV.

http://www.cruijff.com/mijnmening/article51998821.ece
回復

使用道具 舉報

樓主| 發表於 2006-10-23 20:49:14 | 顯示全部樓層
ROTTERDAM - Het is zelden vertoond bij Feyenoord, zo’n keuze aan dieptepunten. Was het de enthousiaste ...

Roysten Drenthe laat zich in de luren leggen. FOTO PIM RAS

1/5
VOLGENDE

...uitgeleide door het Rotterdamse publiek van Sebastian Pardo, die zijn frustratie had gebotvierd op een Ajax-been en subiet kon vertrekken? Of de zestien min of meer uitgespeelde mogelijkheden van de Amsterdamse ploeg die niet wist wat het overkwam? De trieste aftocht van de eveneens weggestuurde Pierre van Hooijdonk misschien? ,,Het was de slechtste wedstrijd onder mijn leiding,’’ oordeelde trainer Erwin Koeman.

,,Bij AZ speelde ik vorig jaar bij een topploeg, maar niet bij een topclub,’’ velde doelman Henk Timmer het droevige vonnis over zijn eigen werkgever. ,,Feyenoord is een topclub, maar heeft geen topploeg. Maar zó kan het niet langer.’’ Pierre van Hooijdonk: ,,Ik mis hier iets.’’

Koeman vond dat hij en zijn spelers hun excuses moeten aanbieden aan het ontgoochelde publiek, dat alleen tijdens het overdonderende offensief in de eerste zes minuten durfde te dromen van een gelijkwaardige klassieker.

Zelf had hij in de catacomben net de verontschuldigingen van Van Hooijdonk geaccepteerd. Een rotje dat niet meteen afging, zo had de spits zichzelf getypeerd. Het lontje werd steeds korter, waardoor de explosie later toch kwam. Dat gebeurde in de 65ste minuut van de eenzijdige klassieker. Van Hooijdonk vergat zijn voorbeeldfunctie binnen de instabiele, mentaal zwakke spelersgroep en gaf zich over aan zijn frustraties. Met gebogen hoofd verdween hij in de catacomben; scheidsrechter René Temmink wapperde achter zijn rug nog even na met de rode kaart. ,,Ik heb mijn verontschuldigingen aangeboden,’’ zei de spits naderhand. ,,Aan wie? Aan de trainer. Het was een domme actie. De rode kaart was terecht.’’

Dat nadelige effect werd versterkt door uitspraken van Van Hooijdonk, eerder in de week. Zijn besluit om aan het einde van het seizoen te stoppen als profvoetballer wordt mede ingegeven door ergernis over de instelling van de jongeren, die bij Feyenoord in de meerderheid zijn.

,,Maar tijdens de wedstrijd groeide mijn frustratie alleen maar,’’ aldus Van Hooijdonk. ,,In de rust spreken we af dat we met twee spitsen gaan spelen. De lange bal naar voren, eenvoudiger dan dat kan niet. Maar binnen seconden na onze eigen aftrap staat Ajax weer alleen voor de keeper. Dat is dan misschien geen kwestie van niet luisteren, maar van kwaliteit. Ik denk dat manager Peter Bosz gelijk had toen hij afgelopen week in een interview aangaf dat Dirk Kuyt hier de afgelopen periode veel heeft verbloemd.’’

Maar met zijn rode kaart en daaraan gekoppelde schorsing van een aantal wedstrijden kan Van Hooijdonk de komende tijd Feyenoord ook niet in het goede spoor brengen. Daar zal de jongere garde op zijn beurt de wenkbrauwen over ophalen, hoewel Royston Drenthe en Nicky Hofs zich daarover na afloop niet wilden uitlaten.

Donderdag speelt Feyenoord in eigen huis alweer tegen het sterk opstomende FC Twente. Voor de tussenliggende dagen kondigde trainer Koeman pittige gesprekken en zelfs maatregelen aan.

Welke, wilde hij nog niet zeggen. Het is niet voor het eerst dat de steeds moedelozer kijkende coach zulke sancties aankondigt. ,,Dit kan ik echt accepteren, dit was een absolute off-day.’’ De enige uitblinker aan Rotterdamse zijde, doelman Timmer, twijfelde echter aan het nut van een al te straffe hand.

,,Dat staat los van het feit dat ook ik vind dat de spelers voor elkaar moeten gaan werken, en dat het voor jonge spelers best nuttig kan zijn om te ervaren dat het niet alleen hossanah is om al jong bij een topclub te zitten. Ze moeten heel snel mánnen worden.’’

,,Maar het seizoen is lang. We kunnen steeds alles wel afzeiken. Donderdag moeten we wéér, en zondag weer bij Roda JC en de druk wordt er niet minder door. Ik probeer nog zo positief te blijven, geef de jonge jongens ook aan als ze een goede bal spelen. En dan maar hopen dat het tij keert door een goed resultaat. Leef maar van wedstrijd naar wedstrijd,’’ aldus Timmer.

Het vertrouwen was al broos en lijkt nu helemaal verdwenen, de selectie dunt door de schorsingen verder uit en de verenigde supportersclubs kondigden voor vandaag al nieuwe acties tegen president-commissaris Jorien van den Herik aan. De voorzitter ontbrak gisteren in de Kuip, waar scheidsrechter René Temmink de Feyenoorders reeds na 89 minuten uit hun lijden verloste.

賽後吹水
回復

使用道具 舉報

發表於 2006-10-23 20:49:51 | 顯示全部樓層
原帖由 spurs_timduncan 於 2006-10-23  08:31 PM 發表

玩fm會唔上hkcm?

會嫁
回復

使用道具 舉報

樓主| 發表於 2006-10-23 20:54:58 | 顯示全部樓層
琴日場波,真係好悲,最後fey球員半訓,座,蹲係到...
一場聯賽,一場打比,輸到"無言"曬

艾雲高文成場無表情

完場,第一個影buijs,一個說自已十分憎ajax的球員
個表現好苦

不同4月,無咩fey球迷離開...當時真係空曬
無kuijt一人囉番最後一點點專嚴

完場後,還得到小部份fey球迷掌聲

...............好複習
回復

使用道具 舉報

發表於 2006-10-23 21:02:08 | 顯示全部樓層
原帖由 spurs_timduncan 於 2006-10-23  08:39 PM 發表

如果史尼達交波係20,perez至少30

creative 就20-15

decision 10-15

fair 20-15

史尼達交波邊會有20
回復

使用道具 舉報

發表於 2006-10-23 21:05:27 | 顯示全部樓層
原帖由 Sol_Campbell 於 2006-10-23  08:49 PM 發表

會嫁

通常都會上
以前唔是會員都睇到post
回復

使用道具 舉報

樓主| 發表於 2006-10-23 21:05:44 | 顯示全部樓層
球波psv右面搞咩

cocu好下咁狠

丹比尼 d physical真係...拉.撞都唔跌.靈活到

奧丹"又"橙唔中

kone幾靚

az今場咪係叫無翼lor!!!!!!!!!!!!!!!

雲巴士頓,依d咪叫足球,輸都輸得咁好睇

同02年一樣

[ 本帖最後由 spurs_timduncan 於 2006-10-23  09:08 PM 編輯 ]
回復

使用道具 舉報

樓主| 發表於 2006-10-23 21:06:15 | 顯示全部樓層
原帖由 AI3 於 2006-10-23  09:02 PM 發表

史尼達交波邊會有20

上集fm好似18
回復

使用道具 舉報

發表於 2006-10-23 21:07:11 | 顯示全部樓層
原帖由 AI3 於 2006-10-23  09:05 PM 發表

通常都會上
以前唔是會員都睇到post

我識既人得我一個上
唔係個個人都會玩forum既
回復

使用道具 舉報

樓主| 發表於 2006-10-23 21:07:29 | 顯示全部樓層
原帖由 Sol_Campbell 於 2006-10-23  09:07 PM 發表

我識既人得我一個上
唔係個個人都會玩forum既

打隻game,點都會睇下ge
回復

使用道具 舉報

樓主| 發表於 2006-10-23 21:08:36 | 顯示全部樓層
其實...如果有德國人,個結果可能唔同
回復

使用道具 舉報

發表於 2006-10-23 21:09:19 | 顯示全部樓層
原帖由 spurs_timduncan 於 2006-10-23  09:07 PM 發表

打隻game,點都會睇下ge

佢地連有patch升version,demo都唔知
回復

使用道具 舉報

發表於 2006-10-23 21:10:22 | 顯示全部樓層
原帖由 spurs_timduncan 於 2006-10-23  09:07 PM 發表

打隻game,點都會睇下ge

而且fm又唔會唔識玩既
回復

使用道具 舉報

發表於 2006-10-23 21:11:08 | 顯示全部樓層
原帖由 Sol_Campbell 於 2006-10-23  09:07 PM 發表

我識既人得我一個上
唔係個個人都會玩forum既

我識上黎都是見我表弟上黎睇
佢玩game ,但是唔是會員
回復

使用道具 舉報

樓主| 發表於 2006-10-23 21:11:33 | 顯示全部樓層
其實我覺得唔應該放棄高華文斯...

如果係1-0完半場,我覺得下半場一定要出佢

丹比尼同佢作用差好遠,唔係話佢唔好

佢同隊長有d重覆...但又覆唔曬

或者咁講...az今場需要最前一個球員
回復

使用道具 舉報

發表於 2006-10-23 21:14:54 | 顯示全部樓層
原帖由 spurs_timduncan 於 2006-10-23  09:05 PM 發表
雲巴士頓,依d咪叫足球,輸都輸得咁好睇

你要求太高
回復

使用道具 舉報

樓主| 發表於 2006-10-23 21:16:53 | 顯示全部樓層
原帖由 AI3 於 2006-10-23  09:14 PM 發表

你要求太高

AZ猜得超靚

我好滿意對愛蘭爾GA
平時打到個場7成水準,都唔差
回復

使用道具 舉報

樓主| 發表於 2006-10-23 21:18:19 | 顯示全部樓層
丹比尼真係好勁

除佐頭鎚,佢真係樣樣掂

有無人記得PSV 方面GE 精華條LINK

我唔想剩睇AZ球迷版入球

[ 本帖最後由 spurs_timduncan 於 2006-10-23  09:19 PM 編輯 ]
回復

使用道具 舉報

發表於 2006-10-23 21:21:23 | 顯示全部樓層
原帖由 spurs_timduncan 於 2006-10-23  09:18 PM 發表
丹比尼真係好勁

除佐頭鎚,佢真係樣樣掂

有無人記得PSV 方面GE 精華條LINK

我唔想剩睇AZ球迷版入球

請去橙暴
回復

使用道具 舉報

您需要登錄後才可以回帖 登錄 | 會員申請

本版積分規則

Archiver|手機版|小黑屋|HKCM

GMT+8, 2025-1-20 04:48 , Processed in 0.038282 second(s), 14 queries .