|
樓主 |
發表於 2006-10-11 18:22:52
|
顯示全部樓層
Foppe de Haan schrikt niet van de afmeldingen
Door SJOERD MOSSOU
ENSCHEDE - Het Jong Oranje dat komende zomer in eigen land zijn Europese titel gaat verdedigen, bestaat voorlopig...
Foppe de Haan.
alleen in het hoofd van Foppe de Haan. Ibrahim Afellay, Ron Vlaar, Ryan Donk, Hedwiges Maduro, Urby Emanuelson en Ryan Babel ontbreken vanavond stuk voor stuk in de oefenwedstrijd tegen Jong Denemarken in Enschede.
,,Er zijn er meer niet dan wel,’’ constateert De Haan droog. ,,Maar daar maak ik me niet meer zo druk over. In de praktijk blijkt dat je pas half mei alle spelers werkelijk tot je beschikking hebt. Dat was voor het WK onder 20 en het EK in Portugal met Jong Oranje ook al zo.’’
De afwezigheid van Ibrahim Afellay wekt nauwelijks verbazing. De PSV-middenvelder meldde zich na zijn debuut voor Jong Oranje opvallend vaak af met blessures. ,,Deze keer heb ik hem bewust niet uitgenodigd,’’ aldus De Haan. ,,Dat heb ik Ibrahim ook uitgelegd. Hij moet bij PSV zorgen dat hij sterker en minder gevoelig wordt. Bovendien zit hij midden in de ramadan. Hij is individueel aan het werk met Luc van Agt, heb ik begrepen. PSV heeft het fysieke probleem van Afellay al eerder onderkend, maar je moet met hem echt één-op-één aan de slag. Anders doet hij te weinig aan zijn fysieke conditie. Die jongen gaat, en dat begrijp ik best, liever voetballen.’’
Volgens De Haan speelt het geen rol dat Afellay nog twijfelt tussen Marokko en Nederland. ,,Tegen mij zegt hij dat hij het hartstikke leuk vindt bij Jong Oranje. Dan geloof ik hem.’’
Voordeel van het grote aantal afmeldingen is dat De Haan verder kan zoeken naar Nederlandse talenten. ,,Ryan Donk is nu geblesseerd, maar liet zich de laatste keer zien als een grote verrassing,’’ aldus De Haan. ,,Over bijvoorbeeld Royston Drenthe, Gianni Zuiverloon en Robbert Schilder ben ik ook heel tevreden. Die jongens maken een hele goede ontwikkeling door.
,,Huub Stevens wees ons erop dat Marcel de Jong van Roda JC beschikbaar was. Hij twijfelt nog tussen Canada en Nederland, maar ik heb hem voor deze week alvast uitgenodigd. Kunnen we eens kijken hoe het gaat.’’
Fulham-spits Collins John maakt zijn rentree bij Jong Oranje, na een voor hem teleurstellend EK in Portugal. ,,Daar heeft hij veel te weinig gebracht,’’ zegt De Haan.
,,Maar hij heeft nu een basisplaats bij Fulham, dat zegt wel iets. Collins John is een heel ander type dan bijvoorbeeld Klaas Jan Huntelaar. Hij doet wat minder en is gewend aan een systeem met twee spitsen. Maar volgens mij heeft hij wel in de gaten dat hij in de oefenwedstrijd tegen Denemarken een herkansing krijgt. Ik hoop dat hij die waarmaakt.’’
Foppe說u23
依篇野幾好睇
好過個個吹水老鍋鍋都講全荷蘭人都識個3句x雲巴士頓
[ 本帖最後由 spurs_timduncan 於 2006-10-11 06:27 PM 編輯 ] |
|